Monday 23 December 2013

Memerhati & Diperhati

Assalamualaikum.

Cerita.
Perjalanan tanpa diketahui 
Cerita/cara aku tiada siapa mengetahui
Hanya aku dan Dia Maha Mengetahui.

Manusia.
Aku bukanlah sempurna yang kau sangka
Percakapan aku hanya sedap didengar halwa telinga manusia
Tetapi,
Hati manusia yang mendengar apa tafsiran mereka terhadap aku?

Cinta.
Memang secara warasnya kau bukan lagi punya aku,
Bukan lagi tempat bermanja bergelak tawa
Jauh sekali teman mencuit hati berkongsi cerita.
Hanya "nikah is connecting peopletak begitu ?
Bagi aku,
Sekarang kita baru persediaan bukannya permulaan.

Medan dakwah berbeza,
Setiap perilaku juga berbeza,apa yang kau nampak?
Kerana itu ujian dari-Nya.

Ya,memang.
Seperti mimpi.
Dalam keadaan minda separuh sedar.
Menghadapi realiti masih dalam penglihatan kabur.

Terkesima?
Biarlah ia tertanya-tanya atas apa kau yang ingin tanya.

{Alhamdulilah,kali kedua yang tak seberapa.Last minute:)}

Lebih datangnya dari Allah S.W.T dan kurang datangnya dari saya.so,Sekian disini dahulu,wabillahi taufiq wal hidayah,wassalamualaikumwarahmatu'allahiwabarakatuh dan disertai juga salam uhibbuki fillah abadan abada 

"Segala hasil tulisan tidak pernah mengharapkan nama. Bukan juga mendambakan harta atau pujian. Jauh sekali terpaksa. Segala-galanya insyaAllah ikhlas dalam mencari redha Allah."        

                                                      Lain Kali Singgah Lagi tau

No comments:

Post a Comment