Sunday 3 November 2013

Mahalnya Engkau Sebelum Halal{Puisi}

Assalamualaikum.
Untitled


Kadang.
Aku sendiri buntu,
Dengan pilihan hati aku,

Separuh aku;mahukan kau,
Separuh aku;tidak perlukan,

Yang pasti,
Sayang itu ada dan itu fitrahnya manusia.

Cinta.
Biarlah cinta tanpa di nodai,
Biar sakit untuk seketika,

Diriku masih mencari erti solehah dan keredhaan-Nya
Bukan mencari bencana neraka yang dimurkai-Nya.

Ku ingin ikatan yang suci,
serta keizinan waliku,
dengan Allah sebagai juri,
bukanlah nilai nafsu sendiri.

Sebelum aku membina mahligai.

Aku inginkan ekonomi diriku kukuh,
Sekukuh baitul muslim para anbia dan aulia,
InsyaAllah.

Ilmu masih ku cari,
Kesetiaan masih ku nanti,
Perngorbanan ku korbankan,
Untuk masa hadapan yang ku idamkan.

{Maaf atas kekurangan ayat tidak menarik. Masih belajar :)}


Lebih datangnya dari Allah S.W.T dan kurang datangnya dari saya.so,Sekian disini dahulu,wabillahi taufiq wal hidayah,wassalamualaikumwarahmatu'allahiwabarakatuh dan disertai juga salam uhibbuki fillah abadan abada 

"Segala hasil tulisan tidak pernah mengharapkan nama. Bukan juga mendambakan harta atau pujian. Jauh sekali terpaksa. Segala-galanya insyaAllah ikhlas dalam mencari redha Allah."        

                                                                 Lain Kali Singgah Lagi tau

No comments:

Post a Comment