Saturday 19 October 2013

Remaja,Apa Yang Engkau Fikirkan?


Saya tahu bukan salah bernikah seawal remaja 18tahun. Bahkan saya hormat mereka yang lebih sanggup bernikah awal daripada membuat maksiat. Kondisi saya dan mereka berbeza. Saya ada perancangan saya sendiri. Saya pun ingin berkahwin muda tapi bukannya tergesa-gesa.

Saya mesti mengelakkan segala punca-punca maksiat dan punca stres hendak bernikah awal. Awal yang saya maksudkan ialah bernikah dalam keadaan belum mempersiapkan mental,rohani,fizikal dan kewangan. Caranya,saya mesti mengawal apa yang saya baca,tonton dan dengar mulai sekarang.

-Cinta High Class-
Ustazah Fatimah Syarha & Dr. Farhan Hadi


Lebih datangnya dari Allah S.W.T dan kurang datangnya dari saya.so,Sekian disini dahulu,wabillahi taufiq wal hidayah,wassalamualaikumwarahmatu'allahiwabarakatuh dan disertai juga salam uhibbuki fillah abadan abada 

"Segala hasil tulisan tidak pernah mengharapkan nama. Bukan juga mendambakan harta atau pujian. Jauh sekali terpaksa. Segala-galanya insyaAllah ikhlas dalam mencari redha Allah."        

                                                                 Lain Kali Singgah Lagi tau

No comments:

Post a Comment