Sunday 20 January 2013

Lukisan Kejuruteraan 4 Seri II (Friends)

Assalamualaikum,ya akhi wa ukhti ? iman kita sihat tak hari ini atau belum check lagi iman kita di tahap mana,kendali diri sendiri bukan nafsu yang kendali diri kamu .. Sekarang dah hampir penghujung bulan satu,ramai kawan ana yang pindah ke sekolah yang lebih baik dan ana redha dengan pemergian mereka untuk belajar kerana Allah.. Kelas ana ramai perempuan tapi lelakinya 8 orang itu pun dah bising hanya kedengaran suara lelaki,keseluruhannya ada 22orang sekarang pada asalnya 25orang tapi dah setengah kawan sekelas kami dulu dah pindah ke TARP/Kv.. sekarang dalam kelas ana,ada dua orang kawan ana duk tunggu surat dari MRSM untuk pindah ke sana. Seorang demi seorang tinggalkan kami sekelas..

Alhamdulilah,tahun ni ana ada juga jawatan dalam kelas sebagai Penolong Kebersihan..*bersih la katakan,hokhok*  Baru berapa hari kami semua satu kelas (Lukisan kejuruteraan,kami dah diumpamakan keluarga macam share makanan,cover kawan,menyakat kawan,riuh.. 

Itulah kami.. ana tak lupakan kenangan awal tahun bersama 4 Seri II.. Dan,ana harap for those yang pindah tu,jangan lupa kawan sekolah lama pula.. Nanti kena label sebagai "sombong" pulak :3 InsyaAllah,kalau ada jodoh wahai sahabat kita akan berjumpa lagi.


Sayang sahabat sama berada."Menjalinkan hubungan persahabatan memang mudah kalau anda sekarang seorang yang peramah. Buka saja mulut dan perkenalkan diri anda. Anda akan dapat seorang sahabat. Tapi apakah yang susah dalam sebuah persahabatan?"
-Yang susah adalah menjaga persahabatan-



Rahsia Untuk Berjaya Adalah Menghormati Orang Lain

Apabila kita mengenali seseorang lantas berkeinginan menjadi teman dan pendamping dirinya buat selama-lamanya.. ingat lah,kita bukan perlu bersiap sedia menjadi teman sahaja malah menjadi sebahagian dari keluarga mereka. 

Lebih datangnya dari Allah S.W.T dan kurang datangnya dari saya.so,Sekian disini dahulu,wabillahi taufiq wal hidayah,wassalamualaikumwarahmatu'allahiwabarakatuh dan disertai juga salam uhibbuki fillah abadan abada 

"Segala hasil tulisan tidak pernah mengharapkan nama. Bukan juga mendambakan harta atau pujian. Jauh sekali terpaksa. Segala-galanya insyaAllah ikhlas dalam mencari redha Allah."inspired  
                                                                 Lain Kali Singgah Lagi tau

No comments:

Post a Comment