Thursday 6 December 2012

Naluri Tengah Pagi Buta 6 Dis. 2012

Assalamualaikum,ya akhi wa ukhti ? Hope,iman masing-masing terjaga dengan sempurna .. Maaf kan anis jika kegunaan perkataan "aku" terguris hati senior/lebih tua dari diri anis yang sedang membaca ini.Selamat membaca entri yang tak berapa nak ohsem ni.



Aku nak bercerita? Harap la kalau nak bercerita ni.Aku bukannya pandai bercerita macam sasterawan atau blogger yang talkertive ni. But,aku gembira dengan haluan aku..kunci hidup aku satu saja tahun 2012 ni,kunci hidup aku "sabar" selagi mampu dan pasti ada hikmah sebaliknya.

Aku juga bukanlah suka berpura-pura atau senang dikatakan sandiwara dan tidak suka dengan ayat jiwang/pasrah.Setiap kelakuanku hanya sebenar,kalau setengah masalah bagi aku akan pendam jika perkara itu membuatkan aku rasa senang hati.Don't worry I okay ^^

Bila aku marah? Marah aku tak akan menjadi*pelik-kan* sama juga dengan menangis tapi entah kenapa. Kadang-kadang masalah aku senang dicoret didalam macam macam buku untuk lepaskan perasaan sendiri,peduli la buku apa pun janji boleh tulis dengan puas.



Hidup aku dulu semasa kanak-kanak? Ouh...sangat bahagia kerana saudara mara/cousin aku mengambil berat tentang aku but now ? Bukan selalu,kerana mereka mempunyai haluan dan tugas masing-masing but aku faham situasi mereka. Aku perhatikan dari jauh,nak bertanya/bersembang aku hanya klik profile fesbuk depa.. Kerinduan semasa aku kecil bersama sepupu sepapat sebelah Ibu sememangnya membuatkan aku menitis air mata*teringat rumah dulu*. Kelakuan mereka dahulu dan sekarang lain sangat dan aku terima :) rindu main ting-ting,batu seremban,tudung botol,tuju kasut,main pondok2,congkak,main menyorok,tali getah dan main kad kecik tepuk tu..

Kehidupan aku tahun 2012 teruji? Ya,memang banyak ujian :) terutama sekali dengan sahabat aku.. Tetapi aku gembira sangat bila bersama dengan sahabat yang memahami diri aku yang serba macam serbi*kening terangkat*wutt~wuttt~ ..But,tak semua masalah yang dihadapi senangkan ??? :') Tabah.. I miss You Friend's

Akhlak Bermula Dalam Diri Sendiri

Dan akhir sekali,maafkan anis jika ada saudara/saudari yang membaca terasa bosan..Bacalah dengan penuh perasaan kasih sayang :') baru nikmat membaca itu ada.Lebih datangnya dari Allah S.W.T dan kurang datangnya dari saya.so,Sekian disini dahulu,wabillahi taufiq wal hidayah,wassalamualaikumwarahmatu'allahiwabarakatuh dan disertai juga salam uhibbuki fillah abadan abada 

"Segala hasil tulisan tidak pernah mengharapkan nama. Bukan juga mendambakan harta atau pujian. Jauh sekali terpaksa. Segala-galanya insyaAllah ikhlas dalam mencari redha Allah."inspired  
                                                                 Lain Kali Singgah Lagi tau

No comments:

Post a Comment