Tuesday 27 November 2012

Citrawarna Sahabat

Assalamualaikum,ya akhi wa ukhti ? Ahlan wassahlan ? Kini jari ku ingin menaip sesuatu tanpa arah dan tujuan .. *Berdrama la pulak-..-"* lagipun bukan selalu kan.


cuti sekolah sudah bermula,aku juga telah mula merindui sahabat dan rindu untuk belajar.. Debaran hari pengumuman keputusan PMR juga kian terasa..Sahabat,terima kasih kerana kau memahami keadaan ku..Aku tidak suka memendam,suka tengok sahabat aku bahagia dan aku tidak suka tengok sahabat aku sendiri bergaduh..kalau boleh aku ingin tengok orang disamping aku gembira :') aku cuba jadi yang terbaik buat orang disampingku..
Aku teringin sangat nak tengok sahabatku tutup aurat dengan sempurna tapi bukan maksud ku mereka tak tutup aurat dengan sempurna tapi dengan lebih tertutupnya..Aku sungguh bertuah kerana memiliki sahabat seperti mereka.Bersabar dengan pelbagai bentuk sikap yang sahabatku ada..


Sahabat yang baik akan sentiasa bersama dengan kita walau dalam apa cara sekali. Segala suka duka dikongsi bersama untuk mengurangkan bebanan yang menimpa.. "Pergaulan mempengaruhi didikan otak. Oleh sebab itu, untuk bersihkan jiwa hendaklah bergaul dengan orang yang beradab dan berbudi mulia yang dapat kita kutip manfaatnya" - (Prof.Hamka)


"Aku bukanlah ingin sempurna dimata manusia tapi aku ingin sempurna di sisi Allah S.W.T"

so,Sekian disini dahulu,wabillahi taufiq wal hidayah,wassalamualaikumwarahmatu'allahiwabarakatuh dan disertai juga salam uhibbuki fillah abadan abada 

"Segala hasil tulisan tidak pernah mengharapkan nama. Bukan juga mendambakan harta atau pujian. Jauh sekali terpaksa. Segala-galanya insyaAllah ikhlas dalam mencari redha Allah."inspired  
                                                                 Lain Kali Singgah Lagi tau



No comments:

Post a Comment