Friday 8 June 2012

Hijrah Kerana Cinta#Uhibbuki Si Gadis Daie

Assalamualaikum,ahlan wassahlan..ya ukhti wa akhi ?
*kes kerja sekolah tak siap*
Bila ditanya tentang rasa bagaimana rasa masin, susah hendak dijelaskan. Walaupun berhari-hari ia merasakan masin itu bagaimana, tapi tiada perkataan mampu menghuraikannya. Masin itu begini-begini, masin itu begitu-begitu. Haih, masakan ada deskripsi yang tepat melainkan si bertanya itu sendiri merasainya. Letak garam dekat lidah baru anda tahu masin itu bagaimana.

Pengalaman, adalah antara guru yang terbaik dalam kehidupan. Try and error itu penting. Cuba dulu, buat eksperimen dan kemudian muhasabah. Jangan takut untuk buat salah ketika bergerak. Yang lebih salah daripada membuat kesalahan ketika bergerak adalah tidak bergerak langsung!

Jangan sesekali menghukum, jangan sesekali saling menyalahkan dan jangan sesuka hati melabel kerana kita tak tahu apa yang telah dilalui mereka, siapa yang telah mengasuh/mendidik/mendoktrin mereka.

Dakwah yang tenang, namun lebih gemuruh 
Dari tiupan topan yang menderu..
 
Dakwah yang rendah hati, namun lebih perkasa
 
Dari keangkuhan gunung yang menjulang..
 
Dakwah yang dekat, namun lebih luas
 
Dari belahan bumi seluruhnya..
 
(Hasan Al-Banna, Ilasy Syabab)

Layakkah aku menjadi seorang daie ? tetapi ilmu ku masih tidak cukup untuk berdakwah dan aku masih memerlukan bahan rujukan untuk menyebarkan dakwah Islam :') aku...aku hanya ingin menyampaikan apa itu Islam yang sebenar,tapi terlebih dahulu aku dulu bukanlah seorang yang sebegini sekarang,itulah kuasa Allah kerana aku telah mendapat hidayah dari Allah S.W.T :) 

aku menunggu.dan terus menunggu,aku inginkan dirimu yang meminangku.kerana aku impikan syabab berjubah sepertimu..

Renungkanlah wahai diri,muhasabahlah apa yang telah terjadi,jangan pernah kau sesali,dengan apa yang berlaku pada hari ini.Lakukan amalmu seiring dengan bicaramu.Bukan hanya petah berdakwah,tapi tidak mengikuti apa yang didakwah.Ingatlah ujian adalah tarbiyah dari Allah untuk umatnya.
semoga Allah merahmatimu...amin ya rabb.. saya tak nampak awak sebab awak jauh, saya nak cakap rindu dan sayang masih tak boleh sebab kita tiada ikatan yang sah jadi sebagai tanda ingatan cukuplah saya sentiasa berdoa untuk awak semoga awak sentiasa dalam jagaanNYA..Maafkan wahai teman,jika aku menyakiti hatimu bukan niatku menyakiti hatimu bukan niatku untuk melukanmu,Aku mohon maafkanku..
 
Sekian disini dahulu,wabillahi taufiq wal hidayah,wassalamualaikum warahmatu'allahiwabarakatuh dan disertai juga salam uhibbuki fillah abadan abada 

Jom tengok video nasyid ni...

Ada orang pernah ingatkan saya bahawa CINTA TAK SEMESTINYA BERSAMA.

"Segala hasil tulisan tidak pernah mengharapkan nama. Bukan juga mendambakan harta atau pujian. Jauh sekali terpaksa. Segala-galanya insyaAllah ikhlas dalam mencari redha Allah."inspired  
                                                                 Lain Kali Singgah Lagi tau

2 comments:

  1. love the post. *big hugs

    ReplyDelete
  2. Maaf akak,baru nak reply komen akak ni :')
    Terima kasih <3

    ReplyDelete