Wednesday 30 May 2012

Monologue For Self-Reflection


Assalamualaikum,ya akhi ? sorry lelaki tak da dekat sini :D

Indahnya kehidupan diseri kan lagi dengan senyuman, (:
aku hanyalah seorang penaip sunyi di kala petang yang panas terik,
aku ingin menyampaikan sesuatu untuk umat seIslam ku yang hampir di juram neraka,
aku juga bukanlah seorang cendiakawan ataupun sasterawan,
aku hanya seorang gadis yang berusia 15 tahun yang ingin satu perubahan dalam satu kehidupan,
kini baru aku sedar betapa susahnya kehidupan ini,
kehidupan bukanlah seperti robot tetapi kehidupan ini memerlukan erti besar
buat diriku dan agamaku ...
Kelebihan aku hanya mencari bait kata-kata indah untuk disampaikan,
aku hanya kesederhanaan dalam bidang pelajaran tetapi secara tidak langsung aku sedar aku selalu menaip kata-kata indah disetiap buku-buku peribadi ku ini,aku pun tidak pasti kenapa perlu aku menaip tentang diriku? kenapa? adakah aku kesunyian untuk mencari kegembiraan ?tapi semua itu sudah ada,yang sentiasa bersama ku iaitu keluarga dan sahabat handal aku.aku pasti ramai membenci-ku dan
aku pasti juga ramai yang tidak percaya aku menaip tentang ini semua,
*tapi siapa yang tahu kot"ada musuh dalam selimut"*
Sekian lama dahulu,aku pernah ditegur seorang kakak yang bernama mastura kerana aku telah meniru ayatnya di laman sosial,aku anggap seperti dia tidak tahu tetapi akhirnya dia tahu kerana aku telah update tentang blog aku sendiri di laman sosial,aku seperti serba salah tetapi sebab kan kak mastura jugalah aku sedar tentang kehidupan sebenar,dan aku selalu mengikuti perkembangan dia dilaman twitter dan facebook sehingga sekarang,dia seorang yang bersederhana yang tidak tunjuk menunjuk.Yang pasti,aku tidak tegur pun kak masura sejak hari tu,aku hanya memerhati dia kerana aku segan,aku segan dengan diri aku yang serba kekurangan.Aku juga seperti ingin tahu perkembangan pelajaran kak mastura,semakin hari semakin tertarik dengan tingkah laku kak mas*terkaku tersendiri* dan
terpaksa berhenti dan tiada ber monolog disini :D

ni la insyirah*anak sedara*jadi model sekejap untuk mak su dia...insyirah yang berumur enam tahun 

"Dan jadikanlah dirimu sentiasa berdamping rapat dengan orang-orang yang beribadat kepada Tuhan mereka pada waktu pagi dan petang, sambil mengkehendaki keredhaanNya. Dan janganlah engkau memalingkan pandanganmu daripada mereka sambil kamu mahukan perhiasan hidup dunia (18:28)"

Maaf kak mastura jika kak mastura terbaca ini bingkasan,hanya berkongsi tentang luahan rasa
dilubuk hati yg terpendam selama ini dan yg pasti anis telah sedar tentang kehidupan sebenar.Cuti sekolah yang memboringkan tanpa melakukan sebarang aktiviti kecuali kerja sekolah dan tanpa sahabat...
Sekadar disini dahulu,sekian wabillahi taufiq wal hidayah,wassalamualaikum warahmatu'allahiwabarakatuh dan disertai juga salam uhibbuki fillah abadan abada 

"Segala hasil tulisan tidak pernah mengharapkan nama. Bukan juga mendambakan harta atau pujian. Jauh sekali terpaksa. Segala-galanya insyaAllah ikhlas dalam mencari redha Allah."inspired  
                                                                 Lain Kali Singgah Lagi tau
Lot Of Idea,
Hanis Azmy 

No comments:

Post a Comment