Tuesday 14 January 2014

١٧ Patah Sayap Terbang

السلامعليکم
Pejam celik,pejam celik sekejap masa berlalu dari zaman aku kebudak-budakan hingga sekarang dah boleh berfikir apa yang baik buat diri.
Luaskan permikiran,apa yang baik buat diri masa hadapan. Apa yang akan terjadi masa hadapan? kita hanya perbaiki diri di dunia dan di akhirat.
Ya,ana(saya) nampak perubahan diri sejak tahun pertengahan 2012 hingga sekarang. Imbas kembali apa yang telah terjadi pada diri.

Sungguh mencabar untuk berubah tahap ke tahap yang lebih baik. Tabah. Sabar & Tawakal.

Apa yang orang cakap,tutup telinga dan pasang niat apa kau harapkan diri kau untuk berubah? Allah SWT sentiasa ada. Steady and cool.

Memang perit pada permulaannya tapi bila menanti saat keajaiban bakal berlaku pada diri untuk berubah memang amat terasa kenikmatan hidayahNya.Fitrahnya kita,kembali saat ingin merasai ketenangan hakiki.

Bukan senang untuk menjadi senang. Tapi dalam sekelip mata mampu menjadi susah.Bukan senang,Iman perlu sentiasa diperbaharui serta ditingkatkan kalau tak diperbaharui maka kecundanglah ia. Sebab tu ana(saya) kata tabah dan sabar.
Jangan abaikan hidayahNya. Kita kecapi dan amalkan. Betapa berharganya kita ini sebagai ummat رسول اللە dan kitalah sekarang dipanggil umat akhir zaman.

Lebih datangnya dari Allah S.W.T dan kurang datangnya dari saya.so,Sekian disini dahulu,wabillahi taufiq wal hidayah,wassalamualaikumwarahmatu'allahiwabarakatuh dan disertai juga salam uhibbuki fillah abadan abada 

"Segala hasil tulisan tidak pernah mengharapkan nama. Bukan juga mendambakan harta atau pujian. Jauh sekali terpaksa. Segala-galanya insyaAllah ikhlas dalam mencari redha Allah."   

        Lain Kali Singgah Lagi tau     


No comments:

Post a Comment